and if a double decker bus, crashes into us, to die by your side is such a heavenly way to die

-the smiths-

20090504012221

500daysofsummertrailertop_large

20090820202431

jeg har venta og venta i det som virker som en evighet, og endelig har den komt til norske kinosaler; (500) days of summer. helt siden jeg så traileren på youtube og den begynner med en av favoritt sangene mine av the smiths, har jeg vært helt opphengt i filmen. den virker jo helt perfekt! det tar nok en stund før denne filmen, som jeg setter utrolig store forventninger til, kommer til Eid Kino. det forundrer meg ikke om det tar en måned, kanskje til og med halvannen måned, men når den først inntar Eid Kino, da er jeg der. bakerste rekke, midt i salen, for å se alt og se over alle stygge hoder fra folk som er unormalt høye. jeg kommer til å dra med meg noen venner og se den, og de kommer til å le seg skakk i hjel gjennom hele filmen fordi jeg lever meg sånn inn i den.

det er nemlig en liten sykdom jeg har det, jeg lever meg så utrolig mye inn i ting. bøker, filmer, musikk.. jeg er helt med! da jeg i januar såg Max Manus på Kino med noen venner, fikk jeg høre i etterkant av Johan at jeg ropte; “drep han! drep han!”, “spring då for faen, ka e du?? mentalt tilbakeståande?! spring!” og noe i duren av “naww… for Gregers!” da de skreiv ‘for gregers’ på den ene bomba. til og med filmer jeg syns er bånn i bøtta ræva greier jeg å leve meg inn i. vi såg en eller annen sær viking film i norsk i vår, den var kjempe dårlig, men tror du ikke jeg satt der og var helt med i filmen, komenterte hvor inn i helvete dårlig den var og så videre? åjoda, jeg får høre det både titt og ofte. da vi skulle se en dokumentar i SoS fikk jeg fint finne meg i å bli fortalt “du kommer vel til å grine du nå Kristina? ” jaja… det er da meg det da. jenta med for god innlevelse og fantasi, vi får da håpe at jeg ikke mister bakke kontakten da…

Leave a comment

Filed under Filmatiske vidunder

Leave a Reply

