når vinteren og åndenøden kommer samtidig er det tid for en liten flukt fra virkeligheten…

idag hadde jeg framføring på skolen, og jeg trodde jeg skulle falle om død. det er så forferdelig, så utrolig ydmykende og ekkelt å stå framfor hele klassen og snakke. jeg føler meg litt sånn som jeg beskrev i dette innlegget, ikke like ekstremt, men jeg kjenner åndenøden og rødmen kommer krypende hver eneste gang. Å stå fremfor hele klassen og stamme, rødme og klø seg panisk på armen. det er like kjekt som å stikke hode ned i vannet på nordpolen. Ikke gikk det bra, det begynte med at jeg sto der og alt jeg kunne glapp, jernteppe. jeg rødma, stamma og leste av manus en liten stund. snakka utrolig mye vestlandsengelsk og ønskte bare å synke ned i jorda og aldri måtte komme tilbake. Det gikk bra da, bra nok for læreren og jeg fikk en sekser, men gud for en påkjenning. Jeg ber til Buddah om at jeg slipper å ha fremføring på lenge, det er så forferdelig at du aner ikke!

Det eneste positive med at jeg hadde fremføring idag, er at jeg slipper å grue meg til å ha den lenger. Det er over, som slaget ved Waterloo. Nå er jeg tilbake på hybelen, jeg har tent lys og hører på “As Time Goes By” av Luis Armstrong, selv om jeg mener Casablanca versjonen er desidert best. Jeg prøver å tenke ut noe å lage til middag, noe sunt og godt, jeg orker ikke noe pose pasta eller pizza, det blei det nok av i helga. hangover food kalles det. ellers sliter jeg med at vinteren kommer så alt for fort i år også, jeg føler at jeg ikke fikk noe sommer og ønsker meg en tur til Hellas i vinterferien. Det at jeg er nordmann og har vikingblod datert tilbake i Snorre sagaen forundrer meg mer og mer hver eneste dag. Jeg har øyner som skifter farge, nesten helt svart hår (men det er brunt altså!!), jeg føler at jeg hører mer til i et varmere land, det eneste er at huden min er hvitere enn snø året rundt. Kanskje det er dét som gjør meg norsk?

Uansett, poenget mitt er at én av mine yndlingsbloggere, Sandra Beijer, la idag ut en liste på sin blogg hvor hun hadde noen tips til alle frostpinner om hvordan man overlever vinteren. Gå inn og les dem, de er kjempe søte og veldig gode! Dessuten må du lese bloggen hennes uansett, for den er bare helt fantastisk!

Bedre blogg skal du søren meg lete lenge etter!

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “når vinteren og åndenøden kommer samtidig er det tid for en liten flukt fra virkeligheten…

  1. åh va fint! “frostpinne” var förövrigt ett fantastiskt kul ord.🙂

Leave a Reply

