pictures, pictures everywhere!

siden julaften har jeg brukt maksimalt av min fritid til å lese i instruksjonsboka til kameraet mitt, jeg har googla setninger som “hvordan bruke speilrefleks skikkelig” og “å bruke speilreflekskamera”. ved untak av de timene jeg sover og de syv time jeg var på jobb idag, har kameraet så og si ikke stått stille. nå er det gitt at det er utrolig mange drittbilder jeg har tatt bare for å øve meg, for jeg kan jo faktisk ingenting, jeg lærer mer hver eneste gang jeg holder kameraet, leser instruksjonsboka eller denne utrolig lærerike siden. inntil nå har jeg jo bare vært en liten, snål, foto-obsessed vestlandsjente med et rosa digital kamera. som jeg enda elsker.

før var det jo slik at jeg ønsket så inderlig å ta bilder av alt og alle, og få til at de ble like fine som de jeg så på flickr, weheartit eller tumblr. men det blei alltid snapshots, ofte uskarpe og med dårlig blitz. nå tar jeg bilde av alt som interesserer meg, alt mellom himmel og jord. om det så er lyset over havet i skumringstimen, eller pynt i juletreet, så finner du det på kameraet mitt. jeg skulle gjerne delt bildene jeg har til nå, men jeg tror jeg venter litt, på mandag skal jeg kjøpe litt mer utstyr, dessuten ønsker jeg å lære litt mer, få noen skikkelige motiver, før jeg begynner å legge ut bildene på internett og bloggen. jeg anntar dere egentlig ikke er så interessert i bilder av brødkurven vår eller (bokstavelig talt) nåla i kjøkkenveggen. det blir litt trivielt, og det er ikke akkurat noe proff kvalitet helt enda… bare gi meg litt tid..

her er derimot noen bilder som jeg skulle ønske jeg selv hadde tatt, men som jeg dessverre bare har tyvlånt fra weheartit og flickr.

Tokyo2008_large

Tumblr_kulgtnv3pc1qztohto1_500_large

Tumblr_kuzdcjzsin1qzu292o1_500_large

4211223608_8d0ea30306_large

Tumblr_kuugtdvruq1qavigoo1_500_large

3798060538_0fda09d27d_large

4 Comments

Filed under Foto og slikt fint

4 responses to “pictures, pictures everywhere!

  1. Heeei vakkreste!😀 Endelig fikk jeg satt av tid til bloggen og derme til å si TUSEN takk for kommentar fra deg i romjulen! At akkurat du er innom bloggen min gir meg veldig mye glede og inspirasjon og jeg håper du vet hvor verdifult det er for meg!😀 Kos deg kjempemasse videre og taaaake caaaare!😀 *klaskogdansk* ;D

  2. Sv: Jah,jeg merker det. For hvis man ikke alltid vil snakke om det til en konkret person, men likevel trenger å få det ut. Er det sinnsykt behagelig å bare kunne skrive det et sted.

  3. god jul i efterskott och ett riktigt gott nytt år!🙂

  4. Haha, jeg googlet “hvordan bruke speilrefleks” på bloggsøk å kom inn på bloggen din! Jeg har det på samme måten, vet ikke hvordan jeg skal bruke kameraet mitt. Fikk canon eos 1000d til jul, og kan ingenting om det..

Leave a Reply

