Elope with me Miss Private and we’ll sail around the world I will be your Ferdinand and you my wayward girl

all rights reserved: Kristina Kvåle, kristinakvaale.wordpress.com

det snør. store, tykke, tunge snøflak daler raskt ned, som flyvende regn, dekker det allerede tykke laget snø som omfavner flatraket. det er kaldt og idyllisk. akkurat slik det skal være på denne tiden av året. jeg hugser tilbake til i fjor, så bittert og surt og trist det var, å ikke ha snø på julafta. det var vel da jeg virkelig begynte å bry meg om den globale oppvarminga. ute er alt blått. himmelen farger husene, lysene, snøen, alt, blått. det er helt ubeskrivelig vakkert. jeg er hjemme alene. sitter ved spisestuebordet og skriver mens jeg hører på Belle and Sebastian, min nye obsession. i natt mista jeg mobilen min i snøkavet. jeg var ute med Sofie og Yngvild, vi dreiv og leika med sparken til Sofie, tok bilder med kameraet mitt. da jeg kom igjen, litt etter midnatt, var mobilen sporløst forsvunnet. i dag har jeg da gått tilbake til de plassene vi var, og der har det så klart både blitt måket og kjørt, så mobilen er nok offisielt død. irriterende nok, men sånn det er ingenting å gjøre med det nå. alt jeg kan gjøre er å kjøpe en ny en, en ganske så billig drit, jeg kan bruke til å sende melding og ringe med. for å være helt ærlig er det alt jeg bruker telefonene mine til. ellers sitter jeg her og jobber med nyttårsforsetter. jeg vil prøve å unngå å sette urealistiske mål, og heller fokusere på hva jeg ønsker å gjøre, å oppnå i året som kommer. …

“Oh elope with me in private and we’ll set something in ablaze. a trail for the devil to erase”

Leave a comment

Filed under Foto og slikt fint, Musikalske eventyr

Leave a Reply

