Om å vera i Oslo dag 3, vintage shopping og sånt

I dag møtte eg Anette for første gong, vi drakk kaffi på Samson på Karl Johan, før vi møtte Maren og rusla på vintage shopping. Trikken tok oss til shultz gate, der ein av verdas beste vintage butikkar ligg. Tonica Vintage. Der har til og med Nick Cave (mitt hjartebarn) vore å handla før ein konsert. Dette er den finaste butikken eg har vore i nokon sinne, nydlege kle overalt og atmosfæren er til å ta og kjenne på. Dei to damene som driv butikken er utruleg koslege, eg kan ikkje lovprise denne butikken nok, du berre må fare dit! Du kjem ikkje til å angre!

Finaste butikken!

Etter at eg hadde lagt av tre kjolar og kjøpt éin, tusla eg og Anette til Bolivar (annbefalt av dei koslege på tonica), der tok vi oss kvart vårt vinglass og prata om blogging og skule og utdanning og politikk og bøker og alt. kjempe kosleg!

Vi åt middag på Vega, som ligg i Akergate 74 (og ikkje 24, som eg hadde skrive ned. hihi).Der har dei kjempe god vegetarbuffet til hundrelappen – verkeleg å annbefale alle der ute!

Så klart vart det fint vær når eg reiste tilbake til Nesodden – imorgon blir det maraton dag, eg skal hente kjolane på tonica, samt rekkje buss/tog til destinasjon nummer 4 i protestmarsjferien min. Hohoho!

Kva har de gjort i dag, kva er den finaste vintage butikken du veit om?

ps: ja, bilda er litt så som så – eg var litt lat i dag.

11 Comments

Filed under Foto og slikt fint, Kristina i den Store Verda, Lister, annbefalingar og fine ting

11 responses to “Om å vera i Oslo dag 3, vintage shopping og sånt

  1. Jeg tror at du sa du var en båttur unna noe, og skulle til å spørre om du var på Nesodden. Og det var du! Hurra! Jeg bor der:) I dag, og bittelitt i morgen tidlig. Så bor jeg ikke der lenger.

  2. Var det ikke du som skulle holde deg unna Zara da?😀 Hihi, nei, du fortjener å unne deg litt i ferien da🙂

    Det var en kjempekoselig dag, får se om vi ikke får møttes en gang i Oslo eller Bergen eller noe🙂

  3. heei. husker du kommenterte på innlegget mitt for evigheter siden om den kule barteringen min. husker ikke om jeg sa at jeg skulle si ifra, men nå fant jeg ihvertfall nettbutikken til dem jeg kjøpte den hos: http://flamingo.no/product_info.php/bartering-p-606

    tihiii

  4. eg vett ikje om noen vintage butikker. men eg sko gjerna vist om noen antikvitetbutikk. eg vil kjøpa gamle boksar te å ha på kjøkkenet😀

    Syns bildene va fine eg🙂

  5. det var super koselig å møte deg.
    så hvis du noensinne er i brumunddal, så får du komme til lillehammer slik at vi kan møtes igjen!

  6. Ida

    så spennende! fint! oslo er en fin by:)

  7. Haha, det var bra de fikk det i tide da, ellers hadde du måttet vært enda mer sparsom😛 Og ja, studentbudsjett er uansett aldri morsomt! Men du får spise nudler og greier da vettu, så går det nok bra🙂

  8. finfint🙂

    det var onsdag! ja det er det…. kommer aldri til å bli vant med det.
    ah, det var sånn jeg hadde det før :c….

  9. åh, vintage shopping. jeg er så høy og passer i ganske lite klær sånn i fine bruktbutikker, men jeg liker å gå likevel. av og til finner jeg noe, og da er det ekstra herlig. men jeg har ikke vært på tonica, det må jeg nok gjøre noe med.

    å? det er egentlig litt bra å få vite det, for da er jeg liksom ikke alene. det er litt fint. tusen takk!

Leave a Reply

