Når fine folk har bursdag

Lagar ein brownies til dei, sånn skikkeleg, full av smør og sukker og alt mogleg syndig.

også laga ein blåbær saft, for der er det masse fine antioksidantar som kanskje veg opp for kaka.

Også tar ein på seg blondestrømper og den finaste Laura Ashley kjolen, som ein tilfeldigvis kom over på bruktbutikk i sommar.

også dekkjer ein på bordet, med fine blome-hjarte tallerknar, blome serviettar og masse fine lys. (og kanskje tok eine servietten fyr på eit tidspunkt)

også inviterer ein det finaste bursdagsbarnet (SISSEL)

og fine folk ein ler saman med, som finfine janne.

og kanskje hadde både Amund og Janne kvise på same dag? Også ler ein fordi det er tullete.

og verdas finaste Veronika er der, og ho ler mykje og er kjempe skjønn

også tar ein eit siste bilete av bursdagsbarnet, før ein reiser på den obligatoriske pub-turen, som alle ny-atten åringar må ha.

6 Comments

Filed under Festligheiter og feirerier

6 responses to “Når fine folk har bursdag

  1. Så koselig! Mn åh, nå fikk jeg lyst på brownies.. Nomnomnom.

  2. saa kos ^^ bursdager er flotte dager ^^

  3. bursdager e finfint. såg ut som dåkkår koste dåkkår🙂

  4. SV: Jeg studerer Engelsk årsstudium. Der er det fokus på amerikansk og britisk kultur, sivilisasjon og litteratur. Og så desverre for meg, engelsk grammatikk og fonetikk.🙂

  5. SV: Ja, ved Universitetet🙂

  6. Sv: jeg skal skrive et lengre innelg om studiet, men kort fortalt er det et ganske lukket studie. I den forstand at det ikke er åpent for å studere noe annet enn de seks fagene som tilhører studiet (Britisk litteratur, Amerikansk litteratur, Britisk kulturkunnskap, American Civilization, Engelsk grammatikk og fonetikk). Man kan ikke få noen umiddelbar jobb etter året, men kompetansen man oppnår er gunstig i flere yrker, og man kan bruke faget til å bygge på til en bachelor. Jeg liker det så langt veldig godt fordi det er så grunnleggende, og man lærer mye. Lærerne og foreleserne er utrolig dyktige, og gir god veiledning. All undervisning og arbeid foregår på engelsk, så det er viktig å ha en rimelig god kompetanse innen engelsk. Man må også klare å jobbe mye selvstendig og jeg tror man gjør dumt i å utnytte at det er lite obligatorisk oppmøte. Vi skal på studietur til York i England i Mars, hvor vi skal delta i undervisning på et engelsk universitet.

    Jeg liker meg veldig godt der, men det er veldig seriøst og jeg ble overveldet av hvor høyt nivået er. Heldigvis er det ganske mange som har gått direkte fra videregående for å ta dette faget (noe jeg tror er vanlig, siden det er et årsstudium) og derfor er vi mange som synes det er vanskelig. Men jeg tror det blir et veldig verdifult år, og noe som passer både de som ikke helt vet hva de vil, de som nesten sikkert vet det og de (innkludert meg selv) som vil heve nivået innen engelsk; språklig, muntlig og ikke minst innen de seks feltene.🙂 Lykke til!

Leave a Reply

