everything has been figured out, except how to live

foto: linka til opphav
sitat: Jean-Paul Sartre

Eg trur kanskje eg har midtlivskrise. eg er så redd for at eg skal gå glipp av noko, at livet skal fyke meg husforbi og så plutseleg står eg der. førti år gammal med rynker og groande sølvhår og utan nokon som helst aning om kva eg har gjort ut av livet mitt. for vi får berre eit. livet er ingen eksamen du kan levere blankt på, for å ta den opp igjen om nokon månedar. livet er dette, desse orda eg skriv og snakker, timane eg søv og timane eg er vaken. alle stundene utan nokon tankar der auga mine følger med på sekundvisaren. skjer det noko no?

det er det einaste eg greier å tenke på om dagen. alle dei forskjellige tinga eg vil gjere i livet, eg vil skrive, fotografere, skape. då eg var seksten og flytta på hybel tenkte eg at skumlare enn dette blir det faen meg ikkje. men å vere atten år med midtlivskrise er skumlare enn noko anna.

7 Comments

Filed under Skriverier og tekstar og slikt.

7 responses to “everything has been figured out, except how to live

  1. Bra skrevet =) Livet har dessverre ikke noe fasit,og det er vel vi selv som må finne ut av hvordan leve det på den “beste måten”.
    SV:
    Da så, men det er kjempe mye godt i vegetar mat=)

  2. Renate

    Huff, nå tror jeg nesten at den midtlivskrisa di rubbed off on me! Skumle tanker, nei nå må man få fingern uttå røva å få gjort noe med det man vil, så man kommer dit man vil komme før man er gammal og grå tror jeg. Nesten litt i tankespill med Gussan sitt siste innlegg, ja at vi må gjøre det beste utav det, its all we can do, if not we’ll end up miserable in the end…

  3. Jeg hadde det selv for et år siden, faktisk! Litt av et sjokk som 18-åring. Men ja, heldigvis forsvinner den følelsen etterhvert🙂 I mellomtiden må du bare vente og prøve å slappe av og tenke at du har sååå mye tid igjen!🙂

  4. Nina Erviksæter

    Eg er i akkurat samme krisa!

  5. m

    veldig vakkert og veldig sant.

  6. T

    Jeg tenker sånn med jevne mellomrom [altså; jeg har hatt en slik type “midtlivskris” de siste 10 årene], men jeg tror kanskje det er litt lurt også (selv om det er kjempeskummelt), det gjør at en har et bevisst forhold til hva en velger å bruke livet på, i stedet for å plutselig sitte en plass å være 80 og tenke “hvorfor spurte jeg aldri meg selv hva jeg faktisk hadde lyst til å gjøre med livet mitt?”

Leave a Reply

