In the end, it wasn’t death that surprised her but the stubborness of life

obviously doctor, you’ve never been a thirteen year-old girl.

dette er ein av dei finaste filmane eg veit om. eg har sett den uendeleg mange gongar, og kvar gong får eg ein ubeskriveleg klump bak navlen. så fin er den, at du kjenner det heilt ned i vesletåa. i dag bestilte eg boka, for eg fann ut at det er litt dumt å ikkje ha lest boka til den finaste filmen eg veit om. dessutan er det mamuttsalg, og det verka som ei fin tid til å kjøpe bøker. og kven bryr seg vel om ein må ete nudlar til middag i to veker, når ein kan sitte å lese dei finaste bøkene, sjå dei finaste filmane og høyre på den finaste musikken – nettopp fordi det finst noko så fint som mammuttsalg, bokskred og bokrea. sukk. det er som sukkerspinn og saltstenger.

høyr det finaste soundtracket

10 Comments

Filed under Filmatiske vidunder

10 responses to “In the end, it wasn’t death that surprised her but the stubborness of life

  1. første gang jeg så den, så jeg den bare fordi air hadde lagd soundtracket, men så viste den seg å være fin også.

  2. Åh jeg har enda ikke fått sett den men har så lyst!

  3. Så spennende, og takk for svar, hihi. Jeg begynte også på årsstudium i litteratur, så jeg kan varmt anbefale det. men tror nok du vil trives uansett, jeg. er en fin verden å komme til (synes jeg)🙂

  4. T

    Jeg har aldri sett den, men nå skal jeg se den. Høres fantastisk ut.

  5. åh, eg såg den filmen for ikje så lenge siden og eg blei heilt tom inni meg, den e så vakker og så ubeskrivelig sår.

    tusen takk søte du, ønske deg og ei fortreffelig helg der du e😉

  6. Jeg tenkte det samme som deg, et fint sted å begynne for å utforske hvordan det faktisk er, kjenne på om man liker det eller ikke. Og jeg likte, er på fjerde året nå faktisk. Sprøtt men sant,hihi. Første året er mye innføring, i litteraturhistorie og litteratur fra antikken og helt fram til dagens, og litteraturteori også. Er mye og lese og det krever endel, men når interessen er på plass så er jeg kjempesikker på at du kommer til å klare det et smil!:)

  7. Har ikke sett den filmen.men kanskje jeg burde det=)

  8. Det er lenge sidan eg har sett den, kanskje eg skal låne den neste gong eg ser den på Biblioteket.

  9. Camille

    Still followaing your Blog my Dear =D
    Just to tell you that this Movie is actually my favourite One. Wonderful. Like each Sofia Coppola’s movie.
    By the way, I’m finally going to watch an Educatoon soon😉
    Miss You.

    • oh, I am so glad!!😀 every now and then i think that maybe you are reading, perhaps I should start having a small translate box at the end of the posts?🙂 Yes, I love this movie and Sofia Coppala! I think you are going to love an Education, I did when I saw it, it is really sweet!🙂 Miss you too, loads! I have to come visit you again soon, I was so jealous when Martin visited you all for new years eve! Hope you are well my dear!❤

Leave a Reply

